2017. augusztus 7., hétfő

Interjú Lili Leonéval

Maja Tankwall: Mi az, ami szerves része a Lili Leone-kezdőcsomagnak? 

Lili Leone: Hm... hát, legelsőnek a szarkazmust mondanám, utána a lazaságot, és a spontenalitást.  A segítőkészség is hozzá tartozik, illetve az idióta viccek, és az őszinteség. Ezek nem hiányozhatnak. 


M. T.: Nagyon tetszett a novellád, a végén elég meglepő fordulatot vett. Mi inspirált a megírására? Hogy jött az ötlet? 

Lili Leone: Sajnos saját tapasztalatból átéltek alapján kezdtem írni a történetet. Persze átírtam, úgyhogy nem mondható, hogy valós történet, csak az alapja. A befejezéssel kapcsolatban a legvégén jött az ötlet, hogy belerakjak egy csavart. Spontán ötlet volt, de nagyon megtetszett, úgyhogy beleírtam.

M. T.: Mit tartasz a novella legfontosabb mondanivalójának? Te milyennek ítéled meg Pault? 

Lili Leone: A mondanivaló igazából a cím. Mindennek két oldala van, nincs olyan, hogy vagy fekete, vagy fehér, esetleg jó, vagy rossz. Ezért Paulról sem volt egy adott véleményem, hiszen minden attól függ, milyen szemszögből figyeljük őt. Mindenesetre mindenkit megértek, azt is, aki utálja, és azt is, aki megérti és szereti a szereplőt.

M. T.: Lassan másfél éve, hogy elkezdted vezetni a mindenes blogodat, a Coloratit. Honnan gyűjtöd hozzá az ötleteket? Melyik cikket szeretted a legjobban írni? Mit tanácsolnál azoknak, akik egy hasonló blogba kezdenének?

Lili Leone: Igazából a környezetemből veszem az ötleteket, megfigyelem, hogy mik a felkapottabb témák, mi az, ami érdekli az embereket és engem is. A cikkek közt nem tudok különbséget tenni, mindegyiket egyaránt szeretem. De a blogos bejegyzéseket a legjobb írni, talán, mert tudom, hogy azzal másnak is segíteni tudok. Ha pedig egy mindenes blog nyitásán gondolkozik valaki, annak a legfontosabb tanácsom az, hogy legyen egyedi, és adja önmagát a bejegyzésekben.


M. T.: A Colorati olvasói nemrég egy érdekes bejegyzést olvashattak tőled, ami egy új kihívásról szól. Hogy jött az Arcobaleno ötlete? Miben segíthet a bloggereknek a feladatok elvégzése? 

Lili Leone: Igazából abból született meg a kihívás ötlete, hogy én is kerestem ilyen témában az interneten, de egyet sem találtam, ami közel állt volna hozzám, leginkább azért, mert nem éreztem elég szabadnak őket. (pl. meg volt adva, hogy hány napig kell csinálnod, hogy mikor, és a sorrend is) Így gondoltam, kitalálok én is egyet, hátha valaki másnak is tetszeni fog, amellett pedig hasznos is lehet. Leginkább a fejlődésben, és abban segíthet, hogy valami újat próbálj ki, esetleg, a blog mottójával élve, színt vigyen a blogokba,de unaloműzésre is tökéletes.


M. T.:  Colorati, Arcobaleno... Bizonyára sokan tudják - ha jól emlékszem, a blogodon is írtál már erről - hogy olasz származású vagy. Ezt beleszövöd valahogy a történeteidbe? A másik kultúrához való viszonyod hogy jelenik meg az írásaidban?

Lili Leone: Igen, félig olasz vagyok, és ha alkalom van rá, akkor ki szoktam használni az írásban is, pl. ha egy külföldi karaktert akarok megjeleníteni, esetleg cím adáskor, vagy neveknél is. Aki esetleg olvasta az egyik közösen írt blogunkat, az Országok viadalát, annak már feltűnhetett, hogy ott is egy olasz szereplő szemszögéből írtam.


M. T.: Milyen előnyökkel jár, hogy két nyelven is beszélsz anyanyelvi szinten? 

Lili Leone: Azzal, hogy olaszul is tudok, más nyelvet is könnyebben meg tudok érteni, és megtanulni. Illetve egy nyelvvizsgával többet is jelent, ha egy kicsit jobban átveszem a nyelvtant. A szórakoztatóbb része pedig egyértelműen az, ha keverve beszélem a magyar és az olasz nyelvet a családommal, és mindenki csak néz ránk, hogy milyen nyelven beszélünk. :D 


M. T.: A novelládat olvasva biztosak lehetünk benne, hogy nálad nincs hiány ötletekben. Jelenleg még sincsenek aktív történetes blogjaid. Nem hiányzik az ilyesfajta írás? 

Lili Leone: De még mennyire, hogy hiányzik! Szinte minden héten rákattintok egy-egy régebbi blogomra, és újra olvasok részeket belőlük... Hiányzik az, hogy belezúgjak egy szereplőbe, kidolgozzak egy szálat, vagy írjak egy vicces párbeszédet. Bár nincs aktív történetes blogom, de több történetem is arra vár, hogy folytassam őket, de nem akarok semmit se elsietni, mert nem szeretném, hogy egy újabb bezárt blog legyen a vége. Meg a Coloratira szeretnék most koncentrálni leginkább. De ami késik, nem múlik! 


M. T.: Mit tanácsolnál a kezdő bloggereknek? 

Lili Leone: Legyenek kitartóak és írjanak előre! Ez a két tanács bloggeréleteket menthet.:D És sose felejtsétek el, honnan indultatok.  


M. T.: Szerinted mik egy tökéletes blog/történet alapvető jellemvonásai? Mi az, amivel a leginkább meg lehet fogni? 

Lili Leone: Egyértelműen a jól kidolgozott szereplőket, az egyedi ötleteket, és a valósághű történeteket raknám a dobogós helyre. Persze az is fontos, hogy hogy írsz, milyen a helyesírásod, de ezekben mind lehet fejlődni. Bár én abban hiszek, hogy nincs olyan, hogy tökéletes, a lényeg, hogy mindent meg kell tenned, hogy az legyen, és hogyha újraolvasod, akkor azt gondold, hogy "igen, mindent megtettem, hogy a legjobb legyen".


M. T.: Mik a terveid a jövőre nézve? 

Lili Leone: Több cikket szeretnék írni a Coloratihoz, és minél több embernek segíteni, és megnevettetni őket. A nemrég szóba hozott történeteket befejezni, és akár egy új blogot nyitni. Úgyhogy folytatom tovább ott, ahol abbahagytam, remélhetőleg még több bejegyzéssel, és még több évvel, illetve tapasztalattal a hátam mögött. 


M. T.: Sok sikert a továbbiakban! Köszönöm az interjút:)  

  

2 megjegyzés:

  1. nemtom kicsinalta a desnigt de ritka rondalett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lily Jade Smith barátnőm csinálta, mimt ahogy azt az előző bejegyzésben is írtam:) Nekem egyébként nahyon tetszik, sőőőt, imadom, de persze ízlések és pofonok;)

      Törlés